Unul dintre aspectele prin care un magazin se face remarcat in fata potentialilor clienti este modul in care isi prezinta produsele si in care isi organizeaza spatiul. Astfel, designul interior al spatiilor comerciale trebuie sa fie atractiv si sa reflecte atentie la detalii. Fiecare magazin are o abordare distincta la capitolul design si trebuie sa isi puna in valoare brandul si marfa intr-o maniera diferita de competitie.
Un magazin bine organizat, in care primeaza curatenia si in care se respecta un stil modern de amenajare, va castiga intotdeauna atentia celor care trec pe langa el si care vor fi incurajati sa il viziteze, datorita elementelor de design care pot fi remarcate inca de la intrare.
Alegerea temei este o etapa importanta in proiectul de design interior
Procesul de design interior magazin implica mai multe etape, intre care alegerea mobilierului, a paletei cromatice, a modului in care vor fi organizate pe rafturi produsele etc. Deciderea asupra unei teme este la randul sau importanta, pentru ca trebuie sa existe o legatura stransa intre design si brand.
De exemplu, magazinele care vand haine elegante si care promoveaza ultimele tendinte in materie de fashion pot opta pentru un stil de amenajare in care sa fie incluse picturi murale sau tablouri care sa amplifice sentimentul de apartenenta la un spatiu dedicat modei. In schimb, un magazin de jucarii va avea o tematica specifica publicului caruia se adreseaza si va miza pe cromatica vesela.
Mobilierul din magazin trebuie sa atraga atentia asupra produselor
Cele mai citite articole
Multi detinatori de magazine aleg sa lase aceasta sarcina in seama specialistilor: alegerea mobilierului pentru magazin. La fel ca tema, luminile si cromatica din spatiul comercial, mobilierul poate contribui la o experienta placuta a cumparatorului, care isi doreste sa poata vedea usor produsele si sa le ia rapid de pe raft atunci cand vrea sa le achizitioneze sau sa le testeze.
Piesele de mobilier trebuie sa fie atat estetice, cat si practice. Acestea nu trebuie sa restrictioneze circulatia in magazin sau sa fie prea inalte. Mobilierul are puterea de a pune in valoare produsele, fie ca e vorba despre clasicele rafturi laterale sau elemente de mobilier facute pe comanda.
Iluminatul spatiului comercial poate sa directioneze clientii catre produse populare
Iluminatul este un aspect de care se tine cont inclusiv in proiectele de design interior hotel, pentru ca felul in care sunt amplasate sursele de lumina si intensitatea acestora pot influenta starea de spirit a persoanelor din incapere. Intr-un magazin, clientii trebuie sa beneficieze de suficienta lumina pentru a vedea marfa, dar si de o atmosfera placuta. Mai mult de atat, iluminatul atrage privirile asupra unor zone din magazin sau produse populare, ceea ce inseamna o mai mare vizibilitate pentru marfa considerata importanta.
Iluminatul decorativ contribuie la ambianta placuta din magazin, iar anumite zone (precum cabina de proba sau casa de marcat) pot fi prevazute cu surse suplimentare de lumina pentru ca oamenii sa le gaseasca mai usor.
Sincronizarea brandului cu designul, alegerea unui mobilier adecvat pentru marfa comercializata si instalarea unor surse eficiente de lumina sunt criterii de baza in cadrul unui plan de amenajare pentru un magazin, fiecare element avand avantaje proprii si contribuind la armonia din spatiul comercial.