Moda

Cum să adopți o ținută business în funcție de context?

În lumea afacerilor imaginea contează, iar ținuta adoptată poate spune multe despre profesionalismul și seriozitatea ta. În acest sens, este esențial să știi cum să îți adaptezi stilul vestimentar la diferite contexte profesionale, de la birou la un interviu sau la o petrecere corporate și care sunt acele piese de îmbrăcăminte pe care trebuie să le eviți complet în astfel de ocazii.

Ținuta business pentru birou

Piesele de îmbrăcăminte specifice stilului business sunt sacoul, cămașa cu mânecă lungă, pantalonii drepți sau fusta la nivelul genunchilor, precum și rochiile office. Sacoul este o piesă cheie, care adaugă un aer de profesionalism și seriozitate ținutei, în timp ce cămașa cu mânecă lungă și pantalonii drepți sau fustele pentru femei sunt piese esențiale pentru a menține un aspect formal și decent. Pentru un look de birou elegant, poți miza pe o rochie office. 

Culorile neutre sunt de asemenea importante, deoarece transmit un mesaj de sobrietate și seriozitate. Accesoriile discrete completează ținuta, fără a o încărca sau a distrage atenția. Un ceas de mână simplu, bijuterii subtile și o geantă de mărime medie sunt accesorii potrivite pentru un outfit de birou.

Un sacou negru, purtat cu o cămașă albă, pantaloni negri drepți și pantofi negri cu toc mediu – este doar un exemplu de ținută clasică, pe care o poți alege când mergi la birou. Pentru o variantă mai feminină, poți opta pentru un sacou bleumarin, o cămașă albă, o fustă lungă cloș din jerse elastic fin de viscoză, neagră și o pereche de botine negre sau pantofi nude.  

Hainele prea strâmte, prea decoltate sau prea colorate sunt considerate nepotrivite pentru un mediu corporate. De asemenea, este bine să eviți bijuteriile prea strălucitoare sau accesoriile prea mari. În schimb, optează pentru îmbrăcăminte care îți pune în valoare silueta, fără a fi prea mulată și alege accesorii subtile, care completează ținuta, însă fără să o domine.

Ținuta business pentru interviu

Prima impresie contează în orice situație – cu atât mai mult în cadrul unui interviu de angajare – iar aceasta este influențată în mare măsură de ținuta pe care o alegi. Vestimentația trebuie să reflecte profesionalism și seriozitate, transmițând că respectați normele de business și ai pregătirea necesară pentru a face față responsabilităților jobului pentru care ai aplicat.

Un aspect important este să te informezi cu privire la codul vestimentar al companiei înainte de a merge la interviu. Poți obține astfel de detalii accesând site-ul angajatorului, paginile sale de pe rețelele de socializare sau prin contactarea departamentului de resurse umane.

Cele mai citite articole

Pe de o parte, în cazul în care codul vestimentar este unul formal, poți alege o ținută business clasică, în culori neutre, cum ar fi negru, gri sau albastru închis. Pe de altă parte, dacă firma respectivă promovează un mediu de lucru mai relaxat, o ținută business casual este o variantă potrivită. Această fustă elegantă din bucle și viscoză cu bumbac, neagră, poate fi bază oricărui outfit pentru un interviu, fie că vorbim despre un cadru mai riguros sau mai relaxat. 

În cele din urmă, confortul personal este esențial. Deși este important să arați precum un profesionist, nu uita că trebuie să te simți confortabil în ținuta pe care o vei purta. 

Ținuta pentru o petrecere corporate

Petrecerile corporate sunt ocazii speciale care permit angajaților să socializeze într-un cadru mai relaxat, dar care totuși păstrează o anumită formalitate. Înțelegerea codului de îmbrăcăminte pentru un astfel de eveniment este esențială pentru a face o impresie bună și pentru a te simți confortabil.

De obicei, o petrecere corporate impune un cod vestimentar semi-formal sau de cocktail, dar acesta poate varia în funcție de cultura firmei, de locație sau de tematica evenimentului. Prin urmare, este recomandat să verifici în prealabil cu organizatorii sunt așteptările din acest punct de vedere.

În cazul unui dress code semi-formal poți opta pentru o rochie până la genunchi sau un costum elegant. În schimb, în cazul dress code-ului cocktail, rochiile mai scurte și mai strălucitoare devin o opțiune. 

Accesoriile pot completa perfect ținuta, adăugând eleganță și stil. O pereche de pantofi eleganți, bijuterii subtile și o geantă de mână, potrivită ca dimensiune, pot face diferența. Însă, este important ca acestea să nu fie prea stridente sau nepotrivite pentru eveniment. 

Pentru ca o ținută business să fie impecabilă din cap până în picioare, asigură-te că piesele vestimentare pe care le integrează sunt curate și călcate atent. Prezentarea personală este de asemenea un aspect esențial. Părul, machiajul și manichiura trebuie să fie bine întreținute și să se asorteze cu ținuta și cu dress code-ul. 

Cele mai citite articole