Uncategorized

10 alimente fără gluten – ce sa mananci daca ai intoleranta la Gluten

Glutenul este o proteină găsită în grâu, secară și orz. Datorită acestei proteine pâinea este pufoasă, elastică și crește frumos. Glutenul poate fi, de asemenea, gustos, așa cum este malțul de orz și secară din care se prepară alcoolul. 

În zilele noastre, glutenul este o proteină des întâlnită în mare parte in produsele alimentare și chiar  în săpun, cosmetice și balsam.

  • Cu toate acestea, unii oameni pot avea intoleranță la această proteină sau, mai rău, pot suferi de boala celiacă. Boala celiacă este o afecțiune medicală imunologică cauzată de intoleranța la gluten, ce duce la inflamația mucoasei cauzatoare de malabsorbție (maldigestie).

La cei cu boala celiacă, ingerarea glutenului poate provoca leziuni intestinale pe termen lung. Pentru astfel de persoane, o dieta fără gluten este foarte importantă.

Există și alte motive legate de sănătate pentru care unii ar adopta o dietă fără gluten.

De ce oamenii mănâncă fără gluten?

Motivul principal pentru care oamenii nu consumă produse cu gluten se datorează bolii celiace. Boala celiacă este o boală genetică autoimună care necesită o dietă complet lipsită de gluten. 

Dieta fără gluten poate fi folosită și pentru ameliorarea simptomelor unor boli digestive sau autoimune.

  • Alte persoane care au nevoie de o dietă fără gluten sunt cei care au o alergie la IgE mediată de grâu.

Ce înseamnă produse fără gluten?

Eticheta fără gluten înseamnă că alimentele nu conțin o cantitate determinată de gluten proteic. Legile Uniunii Europene prevăd ca alimentele fără gluten să aibă sub 20 ppm – adică părți pe milion – de gluten. Aceasta este o măsură de siguranță adoptată pentru a se asigura că această dietă necesară din punct de vedere medical este sigură pentru cei cu boală celiacă.

Ce poți mânca în dieta fără gluten?

Din fericire, există încă multe alimente pe care le puteți consuma când trebuie să urmați o dietă fără gluten, inclusiv cereale, carne, fructe și legume, bineînțeles, fără gluten. 

Altfel, puteți avea în continuare o dietă sănătoasă și delicioasă fără gluten! De fapt, multe produse alimentare au acum specificat pe etichetă: „fără gluten”, pentru a-i ajuta pe cei care trebuie să verifice conținutul de gluten. 

Alimente fără gluten

CEREALE

Nu toate cerealele sunt fără gluten

Cele mai citite articole

Ce cereale sunt fără gluten? Multe! În loc de grâu, secară și orz care sunt încărcate cu gluten, produsele de panificație fără gluten sunt realizate din cereale precum:

  1. Orez
  2. Porumb
  3. Mei
  4. Quinoa

FRUCTE

1.Toate fructele crude sunt în mod natural fără gluten

Fructele sunt o parte importantă a oricărei diete sănătoase, în special a celor care nu trebuie să conțină gluten. Fructele, împreună cu legumele, furnizează fibre și nutrienți atât de necesare pentru cei care suferă de boala celiacă. 

  • Consultați-vă, totuși, medicul dumneavoastră în legătură cu un screening nutrițional, pentru a vedea exact ce deficit de nutrienți aveți din cauza bolii celiace.

ATENȚIE! Deși toate fructele sunt în mod natural fără gluten, verificați întotdeauna ingredientele oricăror bomboane sau alte dulciuri cu fructe sau aromă de fructe. Uneori, aceste produse sunt aromate cu fructe cu malț de orz sau alți aditivi.

LEGUME

Toate legumele crude sunt în mod natural fără gluten

Legumele, împreună cu fructele, furnizează fibre și nutrienți atât de necesare pentru cei cu intoleranță la gluten și sunt importante în orice dietă sănătoasă și echilibrată.

Deși toate legumele crude sunt în mod natural fără gluten, iată o selecție care este ideală pentru a-i ajuta pe cei care, pe lângă boala celiacă, au deficiențe de vitamine:

  1. Broccoli
  2. Spanac, varza kale
  3. Ardei gras
  4. Sparanghel

LACTATE

2. Produsele lactate simple, fără arome, precum laptele, iaurtul, brânza și untul sunt alimente fără gluten

Chiar dacă aceste produse furnizează vitaminele și mineralele de care cineva cu intoleranță la gluten are nevoie, mulți dintre cei cu boala celiacă se confruntă cu o intoleranță la lactoză. Verificați toate produsele non-lactate pentru conținutul adecvat de vitamine și minerale.

Verificați întotdeauna ingrediente și arome suplimentare din componența înghețatei, iaurtului și produselor lactate, pentru că ar putea conține gluten. Rețineți că, în timp ce produsele din înghețată ar putea fi, în mod natural, fără gluten, unele arome specifice, cum ar fi aluatul de prăjituri sau prăjiturile și smântâna, pot include părți făcute cu grâu. 

CARNE ȘI PEȘTE 

3. Toată carnea și peștele crud sunt fără gluten

Carnea și peștele sunt o sursă excelentă de proteine ​​pentru o dietă fără gluten. Chiar și carnea de la animale hrănite cu cereale poate fi consumată în siguranță pentru cei cu sensibilitate la gluten: carnea roșie – Vită, Capră, Miel; carnea de pasăre – pui și curcan; carnea de porc; fructe de mare – pește, crab, homar.

FASOLE, LEGUMINOASE, NUCI

4. Toate, fasolea crudă, leguminoasele și nucile sunt în mod natural fără gluten

  • Fasole 
  • Arahide, nuci pecan, macadamia
  • Migdale
  • Linte
  • Năut

Verificați întotdeauna orice sosuri adăugate, toppinguri sau glazuri la aceste produse; ar putea face ca produsul alimentar să nu fie lipsit de gluten. De exemplu, fasolea cu sos barbeque poate conține gluten în sos. Nucile confiate pot conține, de asemenea, gluten în glazură. Lintea în pungi este adesea amestecată cu cereale care conțin gluten și ar putea fi riscante pentru cei ce suferă de boală celiacă. 

Cele mai citite articole